PAPATYA POĞAÇA









Papatya poğaça adı altında rastgele bulduğum bir resim olsa da annemin çok sevdiğim bir golot tarifiyle ben bu poğaçayı yaptım ve gerçekten çok hoş oldu. Resim alıntı, tarif benden olsun bunu sizlerle de paylaşayım. Resim alıntı olduğu için yapılışını resme göre anlatmaya çalışıcam tabi benimde yaptığım gibi, bu seferlik böyle olsun da ilerde resimlerini de çekip paylaşırım inşallah.  :)
Eeh bana güvenipte yapanlarınızın y-emeğine sağlık..  :)




Malzemeler :
  • 1,5 su bardağı süt
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • Yarım su bardağı ılık su
  • 1 paket kuru maya
  • Biraz toz şeker
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 2 yumurta (2 sarı üzerine)
Üzerine :
  • 2 yumurta sarısı (Yukarıda belirttim)
  • 1 kase eritilmiş tereyağ
  • Susam
Yapılışı :

Yarım su bardağı ılık suya şeker ve mayayı katarak mayayı kabartın. Maya kabardıktan sonra tüm malzemelerle kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun. Hamuru yarım saat mayalandırın (dinlendirin). Dinlenen hamurdan mandalina büyüklüğünde 12 parça beze oluşturun. Bezeleri elinizle resimde ki gibi biraz açın ve eritilmiş tereyağına bandırarak tepsiye yine resimde ki gibi üst üste dizin. Hepsini dizdikten sonra üzerine yumurta sarısı sürüp susam serpin ve üzeri kızarana dek fırında pişirin. 
  • Resimde ne serptiğini farkedemediğim için ben susam serptim, sizde isteğe göre haşhaş veya resimdekini anladıysanız ondan serpebilirsiniz.  :)









                    Afiyet Olsuun :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...